Kαθοριστικό ρόλο στο πώς θα διαμορφωθεί η κατεύθυνση της διανομής στο χώρο των ταξιδίων το ερχόμενο έτος, θα διαδραματίσουν δύο τεχνολογίες, το New Distribution Capability (NDC) και η τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με την έκθεση 2018 Industry Forecast της Advito, που αποτελεί το συμβουλευτικό σκέλος της BCD Travel.
Το NDC, πρόγραμμα που λάνσαρε η Παγκόσμια Ένωσης Αερομεταφορών, ΙΑΤΑ, για την ανάπτυξη ενός νέου πρότυπου μετάδοσης δεδομένων που αναβαθμίζει την επικοινωνία μεταξύ αερομεταφορέων και τουριστικών πρακτόρων, έχει υιοθετηθεί εδώ και χρόνια από τους αερομεταφορείς για πολύ διαφορετικούς λόγους.
Στις προβλέψεις της η Advito σημειώνει ότι οι αερομεταφορείς έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις στο πώς ενθαρρύνουν τα τουριστικά πρακτορεία να χρησιμοποιούν το NDC.
Η Lufthansa προωθεί τις απευθείας συνδέσεις με τα τουριστικά γραφεία μέσω του NDC και κάνει πιο ελκυστική τη χρήση του με την επιβολή επιπλέον χρεώσεων στις κρατήσεις που πραγματοποιούνται μέσω GDS. Ο όμιλος IAG της British Airways και της Iberia θα λάβουν αντίστοιχα μέτρα το Νοέμβριο.
Η American Airlines όμως προσφέρει κίνητρο 2 δολαρίων ανά πώληση που γίνεται με κράτηση μέσω NDC.
Η έκθεση εκτιμά ότι η αξεπέραστη, προς το παρόν, επιτυχία των GDS στη συγκέντρωση περιεχομένου αποτελεί ένα από τα εμπόδια που καλούνται να ξεπεράσουν οι αεροπορικές εταιρίες. Έτσι, η επιβολή επιπλέον χρέωσης στο κόστος κρατήσεων μέσω GDS τιμωρούνται άδικα οι εταιρικοί πελάτες, οι οποίοι αποτελούν το πιο πιστό κοινό τους και έχουν τις μεγαλύτερες επιδόσεις μαζί με το μικρότερο μέσο αριθμό πτήσεων ανά ταξίδι.
Η τεχνητή νοημοσύνη, και ιδιαίτερα η μηχανική μάθηση, υπόσχεται πιο ακριβή και στοχευμένη κατάτμηση, διευκολύνοντας τους παρόχους ταξιδιωτικών υπηρεσιών να αλληλεπιδρούν με τους ταξιδιώτες με πιο ουσιώδη τρόπο, με πιο σχετικές προσφορές, επισημαίνει η έκθεση.
Εκτός από τα chatbot, η τεχνολογία αυτή προσφέρει πολύ περισσότερα, εξασφαλίζοντας ένα πιο ομαλό ταξίδι. Παράδειγμα αποτελούν 3 startup:
-η FLYR Labs συνδυάζει δεδομένα ιστορικού και τεχνικές μηχανικής εκπαίδευσης προκειμένου να προβλέπει την πιθανότητα προσφορών σε αεροπορικά εισιτήρια και δωμάτια ξενοδοχείων.
-η FairFly χρησιμοποιεί μηχανική εκπαίδευση προκειμένου να ξεκαθαρίζει τους τύπους εισιτηρίου και ναύλου που αγοράζονται, έτσι ώστε να συμβάλει στην εξοικονόμηση χρημάτων και στους ρυθμούς μετατροπής πελατών. Χρησιμοποιεί GDS για να εντοπίζει διαφοροποιήσεις στις τιμές κάθε κράτησης, περιλαμβάνοντας ταξιδιωτικές πολιτικές και προτιμήσεις, και στη συνέχεια ειδοποιεί τους πελάτες σχετικά με την τιμή, συμπεριλαμβανομένων των χρεώσεων ακύρωσης.
-η Flightsayer χρησιμοποιεί στοιχεία προβλέψεων εξάγοντας συνήθεις καθυστερήσεις στις πτήσεις. Οι πελάτες μπορούν να συγκρίνουν με εναλλακτικές και να προγραμματίσουν εκ νέου το ταξίδι τους προκειμένου να αποφύγουν καθυστερήσεις.
Η έκθεση εντοπίζει ακόμη μια ανησυχητική τάση στα ξενοδοχεία, τα οποία επαναπροσδιορίζουν το «στάνταρ δωμάτιο» στα συστήματα κρατήσεών τους προκειμένου να διαχειρισθούν τη διαθεσιμότητα.
Αυτό σημαίνει ότι οι επαγγελματίες που ταξιδεύουν δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να βρουν και να κάνουν κράτηση σε δωμάτιο στις τιμές που επιθυμούν. Προκειμένου να ανταποκριθούν στα επίπεδα τιμής που προβλέπει η συμφωνία με τους ταξιδιώτες αυτούς, τα ξενοδοχεία προσφέρουν υψηλή διαθεσιμότητα τις περιόδους εκτός σεζόν, όμως την περιορίζουν όταν η ζήτηση είναι υψηλή. Συχνά, τα στάνταρ δωμάτια δεν είναι διαθέσιμα στις προτιμώμενη τιμή και όταν οι ταξιδιώτες τα χρειάζονται πραγματικά. Έτσι, η Advito συμβουλεύει τους επαγγελματίες που ταξιδεύουν συχνά, να παρακολουθούν από κοντά αυτήν την πρακτική.
To άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο Tornos News.