Τον αρνητικό αντίκτυπο των social media στην εμπειρία διακοπών αποτυπώνει νέα έρευνα της Travelzoo, σύμφωνα με την οποία οι σύγχρονοι ταξιδιώτες φοβούμενοι μήπως δεν καταφέρουν να δημοσιεύσουν όσο το δυνατόν πιο εντυπωσιακές φωτογραφίες, χάνουν την ξεγνοιασιά των διακοπών και, ως αποτέλεσμα, δυσαρεστούνται από αυτές.
Πρόκειται για την τάση «fear of missing out», δηλαδή τον φόβο μήπως χάσουν την ευκαιρία να αναδείξουν τις εμπειρίες τους στα social media, η οποία διχάζει τους ταξιδιώτες μεταξύ της έγνοιας να κοινοποιήσουν στιγμιότυπα από τις διακοπές και της ανάγκης τους για ξεγνοιασιά, μακριά από κάθε υποχρέωση.
Όπως τονίζει ο πρόεδρος Β. Αμερικής της Travelzoo, Mike Stitt, είναι σημαντικό οι ταξιδιώτες να αποκτούν πραγματικές αναμνήσεις στις διακοπές και όχι απλώς να κάνουν δημοσιεύσεις σχετικά με αυτές.
Η έρευνα έδειξε ότι το 53% των ερωτηθέντων νιώθει πίεση να κάνει ξεχωριστές διακοπές ή σε εξωτικούς προορισμούς και το 40% νιώθει την ανάγκη για πιο περιπετειώδη ταξίδια.
Η περιπέτεια είναι μία από τις κορυφαίες τάσεις ανάμεσα στους ταξιδιώτες με έναν στους 6 να αναφέρει ότι νιώθει αναγκασμένος να είναι πιο περιπετειώδης σε σχέση με αυτό που πραγματικά είναι. Ακόμα περισσότεροι ταξιδιώτες πιστεύουν ότι εάν κανείς δεν ασχολείται με την περιπέτεια, χάνει το χρόνο του στις διακοπές.
Η τάση αυτή επικρατεί στους ταξιδιώτες νεαρής ηλικίας με το 24% των millennials και το 29% των ταξιδιωτών από την Gen-X να νιώθουν ότι δεν είχαν αρκετές εμπειρίες στις πιο πρόσφατες διακοπές τους.
Αυτή η αίσθηση από τις διακοπές συνδέεται άμεσα με τα social media, αναφέρει η έρευνα της Travelzoo. Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες οδηγούν τους ταξιδιώτες να φιλοδοξούν να κάνουν πιο εντυπωσιακά ταξίδια.
Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες είπαν ότι τα social media τους κάνουν να έχουν περισσότερες εμπειρίες στις διακοπές και το 30% ότι χαρακτηρίζουν έναν προορισμό ή δραστηριότητα βάσει της εικόνας που έχει στα social media.
Παρόλ’ αυτά περισσότεροι ταξιδιώτες επιδιώκουν να αποσυνδεθούν από την τεχνολογία, με τους μισούς να αναφέρουν ότι η αποχή τους από τη χρήση της ανεβάζει την ελκυστικότητα του ταξιδίου.
Το 28% αναφέρει ότι στις διακοπές νιώθει την ανάγκη να διακόψει την πρόσβαση στο email, πολλοί να μην ενημερώνονται για την επικαιρότητα και το 22% ότι νιώθει υπερβολικά συνδεδεμένο με το κινητό τηλεφωνο και τις φορητές συσκευές.
Κορυφαίος στόχος των ταξιδιωτών, παρά τη μεγάλη τάση για ταξίδια περιπέτειας, εξακολουθεί να είναι η χαλάρωση – για το 56% – και ακολουθεί το καλό φαγητό.
Οι αμερικανοί ταξιδιώτες αναζητούν μοναδικούς και εξωτικούς προορισμούς στην Αφρική και τη Μ. Ανατολή, σύμφωνα με έρευνα της American Express, με κορυφαίους τη Βηρυτό και το Τελ Αβίβ, όπου οι κρατήσεις παρουσιάζουν αύξηση 150%. Άλλοι δημοφιλείς προορισμοί στην κατηγορία είναι το Ναϊρόμπι, η Κένυα, η Καζαμπλάνκα και το Μαρόκο.
To άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο Tornos News.