AirHelp: δικαίωμα ετήσιας αποζημίωσης €330 για καθυστέρηση ή ακύρωση πτήσης

0

Μόνο το 2016 περίπου 62.000 επιβάτες είχαν υποστεί ακύρωση ή καθυστέρηση στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μας.

Οι επισκέπτες στην Αθήνα, την καλοκαιρινή περίοδο του 2016, δικαιούνται αποζημίωση γύρω στα €19.000.000 για προβλήματα με τις πτήσεις τους, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε από τους ειδικούς σε δικαιώματα επιβατών της AirHelp.

Με το Καλοκαίρι να πλησιάζει και την αύξηση της κίνησης πτήσεων, οι αναλυτές της AirHelp έδωσαν στην δημοσιότητα τα προγνωστικά τους για την Καλοκαιρινή σεζόν, σύμφωνα με την οποία τουλάχιστον 70.000 επιβάτες που πετούν από και προς το Ελ. Βενιζέλος αναμένεται να έχουν καθυστέρηση, ακύρωση ή υπερκράτηση.

Ο Κανονισμός ΕΚ 261 από το 2004 είναι νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών στον οποίο όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να συμμορφώνονται

Σύμφωνα με αυτόν τον Ευρωπαϊκό νόμο για την προστασία των επιβατών αερομεταφορών, κάθε επιβάτης δικαιούται ως και €600 αποζημίωση για καθυστέρηση, ακύρωση ή υπερκράτηση της θέσης του. Δεν είναι ποτέ αργά για να διεκδικήσετε τα δικαιώματά σας! Ο κάθε επιβάτης, που έτυχε να έχει άσχημη εμπειρία, μπορεί να κάνει αίτημα για αποζημίωση ως και 3 χρόνια πριν. Υπάρχει περίπτωση οι επιβάτες να μην θυμούνται λεπτομερώς τα στοιχεία από προηγούμενες πτήσεις και γι αυτό υπάρχει και η υπηρεσία Inbox Scanner της AirHelp.

Όπως φαίνεται μέσα από τους κανονισμούς, ταξιδιώτες που έχουν βιώσει καθυστέρηση 3 ωρών και πλέον ώσπου να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους (λόγω καθυστέρησης, ακύρωσης ή υπερκράτηση της θέσης τους), και δεν έχουν ως αιτία ειδικές συνθήκες όπως ο καιρός και οι απεργίες στα αεροδρόμια κ.λ.π., έχουν νομικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για αποζημίωση από τις αεροπορικές εταιρίες.

Όπως δήλωσε η υπεύθυνη επικοινωνίας της AirHelp στην Ελλάδα, κα Χρύσα Πομόνη “Το κυρίως πρόβλημα είναι ότι μόλις το 1% των ταξιδιωτών έχει γνώση των κανονισμών. Οι αεροπορικές εταιρίες, πολλές φορές το κάνουν ακόμη δυσκολότερο στο να λάβουν δράση και να διεκδικήσουν νομίμως τα δικαιώματά τους, κάνοντας την αίτηση για την αποζημίωση που δικαιούνται, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μένουν ξεκρέμαστοι”.

Σύμφωνα με την κα. Πομόνη «αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου σε ότι αφορά την βοήθεια που μπορούμε να προσφέρουμε σε επιβάτες ώστε να λάβουν αυτό που πραγματικά δικαιούνται

Η AirHelp είναι έτοιμη να προσφέρει νομικές υπηρεσίες σε περίπτωση που χρειαστεί εκπροσωπώντας επιβάτες και υποστηρίζοντας τα αιτήματά τους. Φυσικά πάντα ευχόμαστε οι αεροπορικές εταιρίες να ακολουθούν ομαλά τις διαδικασίες ώστε να μην χρειάζονται επιπλέον νομικές πράξεις ώστε να φτάνουμε στην τελική αποζημίωση, συνήθως όμως δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο¨. Ελπίζουμε οι αερομεταφορείς εν τέλει να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, και προσκαλούμε όλους σε διάλογο δεδομένου ότι οι τρέχουσες αγωγές αποζημίωσης προκαλούν ασφυξία στα δικαστήρια εις βάρος των φορολογουμένων της χώρας μας”

Σχετικά με την AirHelp

Η AirHelp είναι μια νεοσύστατη εταιρεία, με φιλόδοξα σχέδια και με επενδυτές όπως η Y Combinator που βοηθά ταξιδιώτες να διεκδικήσουν τα νόμιμα δικαιώματα τους και να ξεκινήσουν διαδικασία αιτήματος αποζημίωσης λόγω των προβλημάτων με πτήσεις, σύμφωνα με τα νόμιμα δικαιώματα των επιβατών. Σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε την καλύτερη εφαρμογή ταξιδιού στον κόσμο.

Υπενθυμίζουμε στις αεροπορικές εταιρείες εκ μέρους εκατομμυρίων επιβατών, που ίσως δεν ήταν σίγουροι για τα δικαιώματά τους βάσει του κοινοτικού ή διεθνούς δικαίου, ή λόγω ελλείψεως χρόνου, εμπιστοσύνης η εμπειρίας να εμπλακούν ανεξάρτητα στη διαδικασία των απαιτήσεων τους. Η ουσία είναι ότι τα δικαιώματα των επιβατών δεν έγιναν προς τις αεροπορικές εταιρείες για να ερμηνεύονται με ιδιοτροπία.

Από την ίδρυσή της το 2013, η εταιρία έχει εξασφαλίσει αποζημιώσεις ύψους €160 εκατομμυρίων λόγω καθυστέρησης, ακύρωσης ή υπερκράτης σε πτήσεις σε όλο τον κόσμο. Μέχρι σήμερα έχουν λάβει τη βοήθεια μας πάνω από 2 εκατομμύρια επιβάτες. Γι’ αυτό έχουμε αναλάβει το έργο να επιβάλλουμε στις αεροπορικές εταιρείες να τηρούν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Αγωνιζόμαστε στο δικαστήριο, μέσω εθνικών φορέων επιβολής του νόμου και μέσω του διαδικτύου – αποκαλύπτοντας την αδυναμία των αεροπορικών εταιρειών να ενημερώνουν κατάλληλα τους επιβάτες για τα δικαιώματά τους.

Στόχος μας είναι να κάνουμε τη διεκδίκηση αποζημίωσης όσο το δυνατόν πιο εύκολη και απρόσκοπτη. Πιστεύουμε ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί με δεδομένα και τεχνολογία αιχμής που παρουσιάζονται σε έναν φιλικό προς τον χρήστη ιστότοπο και σε εύκολες στην κατανόηση εφαρμογές κινητού.Είμαστε ενεργοί σε 30 χώρες μιλώντας 15 γλώσσες, και μόλις φτάσαμε τους 500 υπαλλήλους παγκοσμίως. Τώρα πλέον και στην Ελλάδα.

Σχετικά με το νόμο Κανονισμός ΕΚ 26

Σύμφωνα με τον Κανονισμός ΕΚ 26, οι επιβάτες είναι προστατευμένοι σε περίπτωση που η πτήση τους έχει καθυστέρηση, εάν ακυρωθεί ή έχουν υπερκράτηση της θέσης τους, και εάν αυτά δεν έχουν αιτία τους “έκτακτες περιστάσεις”. ” Δικαιούνται ως και €600 αποζημιώσεις:

  • Η πτήση σας είχε καθυστέρηση για πάνω από 3 ώρες
  • Η πτήση έχει ακυρωθεί, και δεν έχετε φτάσει στον τελικό προορισμό σας μέσα στις επόμενες 2 ώρες από όταν ήταν αρχικά προγραμματισμένο
  • Έχετε άρνηση επιβίβασης λόγω υπερκράτηση της θέσης σας, που έχει ως αποτέλεσμα την αργοπορία προς τον τελικό σας προορισμό για περισσότερο από 3 ώρες

Όλες οι πτήσεις από αεροδρόμια εντός Ευρωπαϊκή Ένωσης είναι προστατευμένες από τον νόμο, όπως και όλες οι πτήσεις με ευρωπαϊκό αερομεταφορέα από ή προς αεροδρόμια εντός ΕΕ έχουν επίσης την ίδια προστασία από τον νόμο. Επιβάτες που ταξιδεύουν από οποιοδήποτε αεροδρόμιο εντός ΕΕ προς προορισμούς εκτός ΕΕ είναι εξίσου προστατευμένες, ασχέτως εάν πετούν με ευρωπαϊκή ή μη αεροπορική εταιρία.

Παράδειγμα “Έκτακτων περιστάσεων” είναι η κακοκαιρία, απειλές για την ασφάλεια, απεργίες στα αεροδρόμια κλπ.

Share.

Comments are closed.